emailVolg MotorRacingblog op FacebookVolg MotorRacingblog op Twitter

US F1 is niet meer, López naar Campos. Of toch niet?

US F1 is niet meer, López naar Campos. Of toch niet?

De droom van US F1 is voorbij. Tenminste, berichten in de Argentijnse media melden dat Peter Windsor aan José María López (vader, that is) heeft gemeld dat het team de eerste drie races zal missen. En waarschijnlijk de zestien die daarop volgen.

Verrassend is het natuurlijk allemaal niet, maar wel erg zonde. Van alle potentiële nieuwe teams die zich vorig jaar bij de FIA meldden in de hoop op een plekje op de grid, leek US F1 het meest serieus. Het team was immers al enkele jaren bezig met het opzetten van een Formule 1-project en had een geweldig plan om voor weinig geld aan de Formule 1 deel te nemen, zelfs in een tijd zonder budgetcap.

Het plan is zo geweldig, dat ze niet eens bij de races aanwezig hoeven te zijn, blijkbaar.

Hoe dan ook, we kunnen alinea’s volschrijven over het falen van US F1, maar de reden is, lijkt me, gewoon heel simpel: naïef als het team was, hoopte men Amerikaanse sponsoren aan te trekken, wat mislukt is. De enige grote naam die zich verbond aan US F1 was die van Chad Hurley, oprichter van YouTube (gefeliciteerd met het vijfjarig bestaan trouwens).

Die zou, volgens Motorsport Total, inmiddels met Campos in gesprek zijn, net als José María López, die natuurlijk wel zijn Formule 1-debuut wil maken. En als dat niet bij US F1 kan, dan maar bij Campos.

Maar dat is nog niet alles. Andere bronnen, waaronder Will Buxton, melden weer dat Campos zal worden verkocht aan Colin Kolles, bekend van natuurlijk Midland/Spyker/Force India in de Formule 1 en het afgelopen jaar van zijn Formule 3- en LMS-teams.

Dat zou ook de toekomst van Bruno Senna, die een contract met Campos heeft ondertekend, in gevaar brengen. O. En Stefan GP zou Toyota nog niet hebben betaald.

Buxton schrijf in zijn blog nog een heel verhaal over Volkswagen dat betrokken zou zijn bij de Campos-overname, maar het heeft meer zin naar hem te linken, dan zijn verhaal als het mijne te brengen. Bovendien is dat ook veel fatsoenlijker. Dus bij deze.

Was het maar 11 maart. De donderdag voor de Grand Prix van Bahrein. Welke vrachtwagens we dan op de paddock zien, die teams zullen wel racen. Tot die tijd kijk ik wel Goede Tijden, Slechte Tijden.

Misschien kunnen de nieuwe teams nog wel naar Linda, Roos en Jessica luisteren. Want ze zitten toch bijna in ademnood…

Ja. Die was flauw.


[Foto(’s): US F1]


Share with your friends








Submit